صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

سهندنامه(طنز)

يكشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۰، ۰۶:۱۴ ب.ظ

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی استان  آذربایجان میانی( شامل شهرهای اسکو،‌خسروشهر،‌کندوان و به مرکزیت سهند)، سهنا، از این پس رؤسای تمامی دانشگاه‌های این ایالت خودمختار به صورت انتخابات همه‌جانبه(برگرفته از دموکراسی ناب) و توسط مردم این استان صورت می‌گیرد.به گفته‌ی مهندس سهندچی، مسؤل برگزاری انتخابات، رای‌دهندگان هیچگونه محدودیتی ندارند.آحاد مردم از نوزادان یک‌ماهه و حتی یک‌روزه گرفته تا پیرمردها و پیرزن‌های 140 و 150 ساله می‌توانند در این انتخابات سرنوشت‌ساز شرکت کنند.ایشان خاطر نشان کردند عده‌ای از افراد نیز، به دلایلی که خود مهندس سهندچی در طول تحقیقات به آنها دست یافته، حق شرکت در این انتخابات را ندارند که به شرح زیر می‌باشند:

1.دانشجویان تمامی دانشگاه‌های استان آذربایجان میانی(آخه دانشجو که صلاح خودشو نمی‌دونه.مگه دانشجو از دموکراسی چیزی می‌فهمه که تو این انتخابات شرکت کنه.دانشجو فقط باید درسشو بخونه و دیگر هیچ ... )

2.اساتید و هیات علمی دانشگاه‌های استان آذربایجان میانی(اصلا چه معنی داره استاد تو کارای دانشگاه دخالت کنه.استاد فقط باید درس بده و بره کارگاه و آزمایشگاه)

ایشان همچنین افزودند: در خصوص امر خطیر بومی‌سازی علم، تصمیمات مهمی در این استان اتخاذ شده است که مهم‌ترین آنها حذف شرایط دست و پاگیر مانند مدرک تحصیلی، سابقه‌ی مدیریت، سابقه‌ی کار علمی و هزاران قانون دیگر و لحاظ کردن تنها یک شرط برای کاندیداتوری ریاست دانشگاه‌ها می‌باشد و آن هم بومی این استان بودن است.بطور مثال کاندیداهای ریاست دانشگاه صنعتی سهند عبارتند از:

1.دکتر سهندلو(شایعاتی مبنی بر خریداری شدن مدرک دکترای ایشان وجود دارد ولی از آنجایی که مدرک تحصیلی از شرایط کاندیداتوری نیست ما هم باور نکردیم)

2.دکتر سهندی‌زاده(ایشان دکتر نیستند ولی چون گاهی بچه‌های محل را از آمپول می‌ترساند اهالی محل او را دکتر صدا می‌زنند )

3.دکتر سهندپور( ایشان آمپول‌زن محل هستند و از دکتری فقط مدرکش را ندارد)

4.دکتر سهندیان(ایشان نه مدرک دکتری خریده و نه حتی مدرکی داره و در هیچ جایی هم او را دکتر صدا نمی‌زنند و مسؤل انتخابات «مهندس سهندچی» واژه‌ی دکتر را در فرم ایشان اضافه نمودند)

که همگی چهره‌هایی نام‌آشنا از فرزندان این آب و خاک(البته بنده‌ی نگارنده تو قسمت آب مشکل دارم چون در این مدتی که اینجانب در استان آذربایجان میانی به حرفه‌ی خبرنگاری و نویسندگی مشغولم آبی با حجم بیشتر از یک سطل ندیده‌ام.شمای خواننده می‌توانید این را یک خرق عادت ادبی بحساب بیاورید.) هستند.

منتظر قسمت‌های بعدی باشید ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۱۹
امید رحیمی

نظرات  (۵)

سلام ممنون که بزرگواری کردین
متقابلا لینگتون کردم
در ضمن هر چه قدر از شهدا بنویسیم باز هم کم نوشتیم
بسی باعث افتخاره که همه ما بتونیم از شهدا بنویسیم
ممنون و
التماس دعا
دردی که مطرح شد ظاهرا فقط برای دانشگاهه اما واضحه که توی انتخابات در سطح ملی این جعل مدرک وجود داره از اونجا که مشت نمونه خرواره دانشگاهم نشون دهنده فضایی که در جامعه ما وجود داره پس میشه در مرحله بعد فضا رو از دانشگاه به جامعه ارتقا داد مطلب جالبی بود
سلام
مشکل اینجاست که دانشجو درسشم نمی خونه!!(البته استثناهاییم وجود داره!!) یعنی سیستم آموزشی اشتباه به این مسئله دامن زده! البته من با نظر دوستمون در مورد قدرت تفکر بالا و صاحب نظر بودن دانشجو موافقم!

پاسخ:قصد داشتم در قسمت‌های بعدی به این نکته اشاره کنم.خود این موضوع به جد هم که بررسی بشه یه طنز تلخ به حساب میاد.ممنون از اشارتون.
۲۰ تیر ۹۰ ، ۰۱:۲۰ سعید یاسر
سلام جادی کتابخون
من که یک بار جوابمو اس ام اسی و ایمیلی بهت دادم عزیز ولی نمی دونم یکی کتاب رزیتاخاتون منو کف زده!!! تو نمیدونی کار کدوم آدم امیدیه؟؟؟
بفهمم کار کیه 10تا مینا از بغلش در میارم(توضیح: مینا نام پرنده ای خوش الحان می باشد، فکر بد نکنید دوبار)

پاسخ:از اونجایی که ایران سرای امیده، بنابراین توش امید فراوونه و منم نمی‌دونم تو کدوم امیدو میگی؟درضمن هنوز ثابت نشده که تو کتابی بنام رزیتا خاتون داشته‌ای!!!!!!!
۱۹ تیر ۹۰ ، ۲۲:۰۳ هادی نیاکی
سلام امید جان!
متنت رو خوندم.
مخصوصا آخراش به دلم نشست.
می بینی چه بلایی سر دانشگاهی ها میارن؟
ولی من معتقدم دانشجو از بالاترین قدرت تفکر و تصمیم گیری برخورداره و می تونه انتخاب های بزرگ و مهم و البته سودمندی داشته باشه؛ به شرطی که احساسات رو تو تصمیم گیری هاش ""انقدر زیاد"" وارد نکنه.

پاسخ:منظور منم از اون قسمتی که حق رای از دانشجو گرفته شده بود بیان همین موضوع به زبان طنز بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی