صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

سهندنامه-قسمت دوم(طنز)

چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۷ ب.ظ

با سلام خدمت همگی دوستان.چه سهندی و چه غیر سهندی.حتما همتون ماجرای انتخابات سرنوشت‌ساز استان آذربایجان میانی رو تو قسمت قبل خوندید.حتما سؤالاتی تو ذهنتون پیش اومده.شاید یکیشون این باشه که این کاندیداها چه طرح و برنامه‌هایی برای دوره‌ی ریاست دانشگاه صنعتی سهند دارند.به همین دلیل ما امروز از دکتر سهندلو و دکتر سهندی‌زاده دعوت به عمل آوردیم تا گزیده‌ای از برنامه‌های  خودشونو واسه‌ی ما شرح بدن.

ـ سلام آقایون دکتر.لطفا اول خودتونو معرفی کنید و از برنامه‌هاتون واسه ما بگید.اول کدومتون شروع میکنید؟

ـ اول من ...

ـ نه من زودتر ثبت‌نام کردم!

ـ نه من زودتر رسیدم اینجا!

ـ نخیر من باید اول شروع کنم.نذار بگم دیروز کجا و با کی بودیا ...

ـ جرأت داری بگو تا منم بگم دیروز تو خونتون کی رو دیدم ...

ـ ــــــــــ «به دلیل برخی شىٔونات این قسمت‌ها سانسور شده.شمای خواننده بر من نگارنده ببخشید»

ـ آقایون دعوا نکنید.من یه راه حل دارم.گل یا پوچ! هر کسی برنده شد اون اول شروع می‌کنه !

«بعد از مسابقه‌ی گل یا پوچ دکتر سهند لو موفق شدند گل را پیدا کرده و آغاز کننده‌ی مصاحبه(شاید هم مناظره) باشند.»

ـ خوب دکتر سهندلو میشه خودتونو معرفی کنید؟

ـ با سلام خدمت خوانندگان عزیز و به کوری چشم بازندگان، بنده سهند سهندلو هستم فارغ‌التحصیل فری یونیورسیتی واحد مرکزی روستای دکترلر در مقطع دکتری رشته‌ی زبان و ادبیات گینه‌ی بیساىٔو.

ـ میشه در مورد دانشگاهتون توضیحاتی بدید و بگید تو کدوم کشوره؟ تو گینه‌ی بیساىٔو؟

ـ ای آقا.شما چرا نمی‌فهمید.فری‌یونیورسیتی همون دانشگاه آزاده دیگه ...

ـ ببخشید جناب دکتر.خب جناب دکتر بعنوان اولین سؤال میشه ابتدا د مورد ابهاماتی که در مورد خریداری شدن مدرک دکتری شما وجود داره، توضیحاتی برای خوانندگان ما بدید؟

ـ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «از بیان این قسمت‌ها نیز معذوریم»

ـ آقا اینا همش واسه اینه که طرفدارای منو گمراه کنند.همشو تکذیب می‌کنم.

بسه دیگه.خسته شدم.من به کارهای سنگین عادت ندارم.بقیشو از این سهندی‌زاده بپرسید.

ـ بله.دکتر سهندی‌زاده میشه شما هم خودتونو معرفی کنید.

ـ منم خدمت خوانندگان عزیز سلام عرض می‌کنم و قبل از هرچیزی اعلام می‌کنم که تو مسابقه‌ی گل یا پوچ تقلب شده بود.به هر حال ...من   سهند سهندی‌زاده هستم.صاحب بزرگترین سوپرمارکت شهر سهند.

ـ خب دکتر سهندی‌زاده میشه کمی از انگیزتون برای ریاست دانشگاه بگید؟

ـ خوب من دلایل زیادی برای این کار دارم.اول این که الانه مد شده همه‌ی مدیرا چند تا شغل داشته باشن.دیدم افت داره که فقط یک جا مدیر باشم.گفتم بیام رىٔیس دانشگاه بشم که خیلی هم کلاس داره.

ـ مدیر؟ شما مگه جای دیگه‌ هم مدیر هستید؟

ـ بله آقا.بنده ریاست امور بین‌الملل سوپرمارکت‌های سهند رو هم بر عهدا دارم.آقا واسه منم بسه دیگه.از کت و کول افتادم.منم طاقت کار سخت و طاقت‌فرسا ندارم.

ادامه‌ی مصاحبه در قسمت بعد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۲۲
امید رحیمی

نظرات  (۶)

آغا(آقا) دم شما گرم. موضوع جالب بود اما میتونست متن قشنگتری هم داشته باشه.من خودمم همون سهند درس خوندم میدونم جو چطوریه.خیلی خوشحال شدم. موفق باشید
سلام منم با نظر آقای نیاکی موافقم ولی در کل من طنز و خیلی دوست دارم و براتون آرزوی موفقیت در عرصه ی طنزنویسی می کنم
سلام
زحمت کشیدین
خوب بود ولی جذاب نبود .
فکر کنم بحث هایی هست که بتونین باهاشون بحث و شیرین تر کنید .
سلام
خیلی خوب بود، انشالله موفق باشید
به نظر من که خیلی عالی بود.البته امیدوارم بهتر هم بشه.
بحث مدیریت یکی از مسائل اصلی دانشگاهه.به نظر من ا مدیریت درست بشه خیلی از مسائل خود به خود درست میشه.ا مدیر به فکر باشه مسئولینی رو که برای کار انتخاب می کنه نه بر طبق آشنایی و ... بلکه بر معیار شایستگی بر میگزینه.پیشنهاد می کنم به وبلاگزیر یه سری بزن.مطالب جالبی در مورد تیپ شناسی مدیران داره:
http://ghaed.blogfa.com/
۲۲ تیر ۹۰ ، ۱۳:۳۶ هادی نیاکی
سلام امیدجان
موضوع خوبی رو انتخاب کردی اما یادت باشه اساس طنزنویسی اینه که با مفهوم جملات و عبارات و با موضوع نکته دار بتونی خواننده رو جلب کنی نه با کلمات.

پاسخ:چشم سید.دارم سعیمو می‌کنم.چون تازه‌کارم به تبع اشکالات زیادی هم وجود داره.ممنون میشم اشکالات رو یادآوری کنید تا اصلاحش کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی