صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

سهندنامه-قسمت سوم(طنز)

دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۲۰ ب.ظ


خوانندگان محترم و طرفدارای پر و پا قرص مجموعه‌ی سهندنامه بازم سلام.در این قسمت به ادامه‌ی مصاحبه با آقایان   دکتر سهندلو و دکتر سهندزاده توجه کنید.

ـ خوب جناب دکتر سهندلو بعنوان اولین سؤال و بدون مقدمه میشه تعریفی از یک دانشجو برای خوانندگان اراىٔه بفرمایید؟

ـ بله ...باید عرض کنم که نظر بنده دانشجو در حدی نیست که بشه تعریفش کرد ولی چون تعریف‌های زیادی واسه دانشجو وجود داشت من هم تصمیم گرفتم یه تعریف بدست بیارم که به این صورت است:« دانشجو موجودی است از جنس آدمیزاد، می‌خورد و می‌آشامد و نفس‌ می‌کشد.تنها کار او هم کلاس رفتن و درس خواندن است و لاغیر»

ـ جناب سهندزاده میشه شما هم تعریفتونو از دانشجو برای ما بگید؟

ـ منم با دکتر سهندلو موافقم اما در تعریف من دانشجو یک کار دیگر هم می‌کند آن هم «دردسر درست کردن برای مدیر دانشگاه» است.

ـ یعنی به نظر شما دانشجو هیچ کار دیگه‌ای انجام نمی‌ده؟ پس تکلیف جنبش دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های ورزشی و ... چی میشه ؟ تشکل‌های دانشجویی چطور؟

ـ (دکتر سهندلو): ای آقا؛ انگار بنده رو دست کم گرفتید. در دانشگاهی که من مدیرش باشم، تمامی جنبش‌های دانشجویی با کمک سربازان آماده به خدمت نیروی حراست از نطفه خفه خواهد شد.قبل از اینکه هر گونه فعالیتی شکل بگیره.البته باید بگم که بنده دو نوع حراست در دانشگاه بوجود خواهم آورد، یکی بعنوان حراست اطلاعاتی برای شناسایی دانشجویانی که اعمالی به جز آنچه در تعریف دانشجو ذکر شد انجام دهند، ودیگری برای اعمال زور روی دانشجویان شناسایی شده.تشکل دانشجویی هم که معنی و مفهوم نداره. مشخصه که باید تعلیق بشه.

ـ آقای دکتر سهندلو که ما رو شگفت‌زده کردن با این دانشگاه شبیه به پادگان.میشه شما(دکتر سهندزاده)هم نظرتونو در این باره بگید؟

ـ باید خدمتتون عرض کنم که اینجانب کاملأ با خشونت مخالفم.حراست دانشگاه که نباید کاری به کار دانشجو داشته باشه. من برای دانشگاه خودم از روش سورپرایز دانشجو استفاده می‌کنم.موضع بنده هم در مورد تشکل‌های دانشجویی به دو صورته.اگر تشکل کاری رو که ما و دوستانمون بگیم انجام بده، میذاریم بمونه و در غیر اینصورت یا کاری می‌کنیم که از کار کردن در تشکل پشیمون بشن(با هماهنگی با برخی اساتید محترم در نمره دادن و برخی کارهای دیگه که سِکرِته) و در نهایت تعلیق.

ـ میشه راجع به روش سورپرایز دانشجو توضیحاتی بدین؟

ـخوب در این روش به محض اینکه دانشجو اعمالی که دردسر ساز باشه مثل اعتراض به دانشگاه، انتقاد از مسىٔولین دانشگاه و دوستانشون، انواع جنبش های دانشجویی و ... انجام بده، یهو با تعلیق از یک تا 8 ترم و در برخی موارد با اخراج مواجه میشن و این یعنی یه سورپرایز واقعی.

(توضیح از بنده‌ی نویسنده: از اونجایی که می‌دونم شما خوانندگان عزیز اصلا حوصله‌ی خوندن متن طولانی رو ندارید، ادامه‌ی این مصاحبه و قسمت پایانی رو در قسمت بعد بخونید)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۲۷
امید رحیمی

نظرات  (۷)

سلام متنتون نسبتا خوب بود یه کمی طنزش کم بود انشاا...... بهتر میشه
سلام
خوب بود،ممنون
انشالله بهترم میشه
موفق باشید
سلام این طنزتون در مقایسه با قبلی موضوعات خوبی رو در برداشت فقط یکم طنزش کم بود ولی پیشرفت خوبی داشتید موفق باشید
۳۰ تیر ۹۰ ، ۱۸:۱۷ سعید یاسر
سلام امید جان رُزیتاخانم خون
منم نظر سید نیاکی رو قبول دارم
یاعلی
ممنون به خاطر مطالب طنزتون.
ولی ما خوانندگان عزیز !! اونقد هم کم حوصله نیستیم .
نمونه بارزش همین بچه های دانشگاه خلیج فارس.خودمون رو هم که میبینی داداش...
۲۹ تیر ۹۰ ، ۱۳:۱۹ هادی نیاکی
سلام امید جان
امیدوارم قسمت پایانی دارای جنبه های طنز بیشتر و بهتری باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی