صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

جفای اقتصادی ناشی از بی‌توجهی به کلام رهبری

يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰۲:۳۵ ب.ظ

سال 1388 سال اصلاح الگوی مصرف

سال 1389 سال همت مضاعف کار مضاعف

سال 1390 سال جهاد اقتصادی

اصلاح الگوی مصرف فقط مخصوص سال 88 نیست  و ادامه دارد ... همت مضاعف و کار مضاعف فقط مال سال 89 نیست و ادامه دارد ... جهاد اقتصادی یک سال نیست و ادامه دارد ... و راه همچنان باقیست  ...

فقط کافیه یکم به نام‌گذاری این سه سال توسط مقام معظم رهبری توجه کنیم.چیزی رو که رهبر چند سال پیش می‌دید و ما فقط به اسمش افتخار می‌کردیم و با افتخار اسم این سال‌ها رو رو بنرهای بزرگ چاپ می‌کردیم و در  و دیوار شهرو باهاش تزیین می‌کردیم الان اتفاق افتاده.کمر آمریکا تو بحران اقتصادی داره می‌شکنه.یونان داره ورشکست می‌کنه.مشکلات اقتصادی مردم تو آلمان و انگلستان به آشوب و اعتراض مردم کشیده شده.ولی ما چیکار کردیم؟ اصلا درک نکردیم که این سال‌ها چرا همش به مسایل اقتصادی مربوطه؟

سال 88 تموم شد و هیچ اصلاحی تو الگوی مصرفمون دیده نمیشه.سال 89 هم گذشت و نه همتمون مضاعف شد و نه کارمون.همونی که بودیم هستیم.امسالم که سال جهاد اقتصادیه.ولی تا وقتی که درست مصرف کردن رو یاد نگیریم و یه همت مضاعف نداشته باشیم واسه‌ی هدفمون و واسش کار مضاعف انجام ندیم نمی‌تونیم در این جهاد اقتصادی شرکت کنیم.آخه منی که صبح تا شبم اینفدر اصراف می‌کنم چطور می‌تونم جهاد کنم؟ اونم از نوع اقتصادیش ... منی که حتی کاری که وظیفمه رو درست انجام نمی‌دم چطور می‌تونم مضاعفش کنم.

نمی‌خوام از ادارات دولتی و کارمندا بگم . و کم‌کاریشون.. یا از بریز و بپاش‌هایی که دارن یا از مسافرت‌های خارج کشور مدیران فقط برای بازدید ... یا از همایش‌ها  سمینار‌های بین‌المللی که با مخارج میلیونی برگزار میشه و همه توش می‌خوابن(هرچقدر هم که اخبار 20:30 نشونشون بده باز هم خجالت نمی‌کشن) صحبت من  دانشحوییه... کساییه که خودشونو پیرو ولایت می‌دونن و تموم افتخارشون به رهبرشونه.

دلم از نهضتی پره که تموم عشقش رهبرشه و درست تو سال جهاد اقتصادی اعضاشو یه اردوی تفریحی می‌بره و چندین میلیون تومن خرج اضافی می‌کنه(حرفم با خرج‌هاییه که اگر نمی‌شد هم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتاد).آخه مگه حرف رهبرشونو فراموش کردن که ‌گفت اصلاح الگوی مصرف !!!

یا همین نهاد رهبری دانشگاه‌ها.طرح ضیافت اندیشه‌ی تکمیلی هنوز تو خاطرمه.این همه پول از بیت‌المال برای این طرح خرج میشه تا چند هزار نفر دانشجو تحویل دانشگاه‌ها بدن که بتونن کار رسانه‌ای تو دانشگاه‌هاشون انجام بدن.ولی بخاطر نبود نظارت روی انتخاب افراد،‌یه دانشگاه میاد و دانشجوی ترم شش و هفتش  رو می‌فرسته که تو این طرح شرکت کنه.آخه این دانشجو که یک ترم دیگه فارغ‌التحصیل میشه چقدر می‌تونه کار رسانه‌ای تودانشگاهش انجام بده؟ یا وقتی یه همت و کار مضاعف تو برگزاری طرح نباشه نتیجش این این میشه که کلاسا به موقع برگزار نشن و خیلی از استادا واسشون مشکل پیش بیاد و نیان سر کلاسا و بچه‌ها هم با دیدن این وضع دلسرد بشن ...

حالا از بریز و بپاش‌ها و اصرافی که توی‌طرح بود نمی‌خوام چیزی بگم.از صرفه‌جویی‌هایی که میشد به راحتی انجام داد و انجام نشد.

تا وقتی که اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف و کار مضاعف مثل فرهنگ تو متن زندگی مردم وارد نشه نمی‌تونیم جهاد اقتصادی کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۳۰
امید رحیمی

نظرات  (۸)

محض ریا گفتی دیگه؟؟؟!!!!
تانریلا اینجوری نگوفک میکنن من و تو هم اسراف کردیم.
صرفا جهت اطلاع:من و تانریلا یه غذا میگرفتیم با یه نوشابه برا دو تامون ولی اونم نمیتونستیم تموم کنیم
سلام
از طرح ضیافت گفتید، بعضی اسرافاش خیلی دردآور بود! این که به خاطر همین بی برنامگی .......بگذریم! ایشالا که حقی از بیت المال به گردنمون نیومده باشه و حق کس دیگه ای رو ضایع نکرده باشیم.
یه حرکت خوبی چند روز بعد از شروع طرح انجام شد، اینکه یه میزی تو سلف گذاشته بودن تا هرکی هرچیزی که نمی خوره رو بذاره اونجا واسه کمک به نیازمندا.
اگه میشد این طرح تو دانشگاها اجرا شه خوب میشد ولی فکر کنم تو دانشگاه ما خیلی جواب نده! چون به غیر از یه بشقاب غذا که خوردنش سخته!! چیزی نمیدن!
اونجا متاسفانه بریزوبپاش خیلی بود!!
اسراف فقط مربوط به غذا نیست ولی کثرتش تو این مورد زیاده، در حالیکه گرسنه هم زیاد داریم!
انشالله بتونیم یه حرکتی تو این زمینه اول تو دانشگاه و خوابگاهمون بکنیم و رهنمودهای رهبرمونو پشت گوش نندازیم.
منم با یاغیش موافقم حتما تو ترم جدید مساله ی اصراف تو خوابگاه رو با جدیت پی گیری می کنم
سلام خیلی خوبه که تحلیل های خودتون رو تو وبلاگ می زارین از این بابت ممنون
و البته این دیدگاه تون که هر اصلاحی رو باید اول از خودمون شروع کنیم رو قابل تحسین می دونم اگرچه من تو طرح ضیافت نبودم ولی خداییش تو طرح ولایتی که بودم خوب به این مسایل توجه می کردن
من تا حالا به ارتباط بین نامگذاری های این سه سال اخیر توجه نکرده بودم ازتون ممنونم که باعث شدین به این ارتبط پی ببرم و البته من حرف شما رو مبنی بر اینکه دانشجوی ترم ششی و یا هفتی نباید تو طرح شرکت کنه مخالفم چرا که این طرح که صرفا با هدف کار تو دانشگاه نیست می تونه فایده ی فردی داشته باشه اگرچه اگه تو دانشگاه هم کاری بکنه خیلی بهتر میشه
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
پاسخ:هدف نهاد رهبری از برگزاری این طرح انجام کار رسانه‌ای توی دانشگاه‌ها بود.تو شرایط ثبت نام هم ذکر شده بو که شرکت کننده باید حداکثر ترم 4 باشه ولی این قانون اصلا رعایت نشده بود.نهاد این همه هزینه می‌کنه تا حداقل 2 یا 3 سال توی دانشگاه‌ها از این نیروهایی که تربیت کرده استفاده کنه نه یک یا دو ترم.
سلام
با اینکه اگه اصلاح تو الگوی مصرفمون صورت نگیره، همت و کار مضاعف هم وارد زندگیمون نمیشه و جهادی هم تو اقتصاد صورت نمیگیره کاملا موافقم.

اما این رو باید اعتراف کنم که خودمون خیلی کم کاری داشتیم .تو همین دانشگاه خودمون و سلفش هر روز چقدر غذا بیرون ریخته میشه، یا تو خوابگاهمون چقدر ؟!!
چقدر نون بیرون ریخته میشه. راستش تو خوابگاه ما که خیلی زیاده.

امسال حتما باید یه کاری براش حداقل تو دانشگاه خودمون بکنیم.
هم باید یه فکری برای کیفیت غذاها بکنیم که نمی دونم کاری از دستمون برمیاد یا نه و کسی به حرفمون گوش میده ، که این خیلی تو درست مصرف کردن تاثیر داره .هم برای طرح این موضوع بین بچه ها و ایجاد دغدغه اش بین بچه ها.
*************
lبه موضوع خیلی خوبی اشاره کردید. ممنون
سلام داداشی
موضوعای نابو پیدا میکنی
نمیخوام بگم احساساتی شدم ولی هروقت کلام از این میاد که اطاعت از ولی نکردیم و نمیکنیم ناخودآگاه اشکم جاری میشه
توی سطح شهر که حرکت میکنم و تابلوبرد های جهاد اقتصادی مبارک رو میبینم قلبم درد میگیره
ولی اینو مطمئنم که اطاعت از ولی بر تک تکمون واجبه و اگه اطاعت نکنیم هم خودمون سرافکنده میشیم و هم. . .
بهت تبریک میگم که هرروز داری بهتر و بهتر میشی عزیزم
دوست دارم - دعام کن
۳۰ مرداد ۹۰ ، ۱۶:۱۵ هادی نیاکی
سلام برادر من
آخ که داغ ما رو تازه کردی...
یاد اون حرکت جهادی بچه های تبریز افتادم که رفتن سطح شهر و بنرها رو پاره کردن...
لازمه جهاد یه همت بزرگیه که به محض شنیدن دستور تمام برنامه های زندگیتو با اون تنظیم کنی که من ندارم.
ایشالله یه حرکاتی باید تو دانشگاه صورت بدیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی