صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

اهمیت کار رسانه‌ای

پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۷:۳۳ ب.ظ

اینم یه سوغاتی از طرح ضیافت و حاج آقا پناهیان خدمت همه‌ی دوستان تا بدونن که طرح ضیافت اونقدرا هم کم‌محتوا نبوده.

انشاءالله که مؤثر واقع بشه و غریزه‌ی رسانه‌ای بعضی از دوستان رو بیدار کنه !

همتون اینو می‌دونید که اساسا یک امام نباید جونشو به این راحتی فدا کنه.همه باید فدای امام بشن.ولی سؤالی که ممکنه پیش بیاد اینه که پس چرا امام حسین(ع) جونشو فدا کرد؟ احتمالا جوابشو هم شنیدید.البته جواب‌های زیادی وجود داره ولی شاید مهم‌ترینش این باشه که «اسلام در خطر بود ... » حالا یه سؤال پیش میاد.اینکه امام حسین(ع) اسلام را نجات داد یعنی چی؟

بخاطر اینکه عدالت اجرا نمی‌شد و به مردم ظلم میشد؟ بخاطر اینکه حاکم نالایق و ظالم بر مردم حکومت می‌کرد؟ چون به اسلام عمل نمی‌شد و در حال فراموشی بود؟ یا شاید بخاطر این اسلام در خطر بوده که مردم به ظاهر اسلام عمل می‌کردن و باطنش فراموش شده بود؟

خوب همه‌ی موارد بالا درست اما این مشکلات در زمان بقیه‌ی اىٔمه هم بود.باید جواب این سؤالو بگیم که چه چیز اسلام در خطر بود که امام حسین(ع) قیام شهادت‌طلبانه‌ی کربلا رو انجام دادن؟ زیاد زحمت نکشید.خودم جوابشو میگم. اسلام در خطر است یعنی امکان انتقال اسلام به نسل‌های بعدی منتفی شده است. این یعنی اسلام در حال نابود شدن است.

پس اون چیزی ه امام حسین(ع) بخاطرش شهید شد انتقال اسلام بود نه عمل به اسلام.حالا شاید بهتر درک کنید که رسانه چقدر اهمیت داره.رسانه‌ای که باهاش میشه اسلام رو تبلیغ کرد.رسانه‌ای که میشه باهاش اسلام رو منتقل کرد.جان امام به اندازه این مقوله اهمیت داره. به این معنی که اگر امام ببیند که امکان تبلیغ دین در حال منتفی شدن است جان می‌دهد. چون می‌گوید این آخرین سنگر است.کسی که کار تبلیغ دین می‌کنه کار حسینی کرده.حتی اگر شهید هم نشه.

از حضرت می‌پرسند چرا فرزندان را با خود می‌بری؟ حضرت می‌فرمایند خدا می‌خواهد آن‌ها را اسیر ببیند. اسیر شدن فرزندان اباعبدالله(ع) هیچ اثری ندارد جز اثر تبلیغی.

حالا یه سؤال دیگه ... آیا هرکسی لیاقت داره شهید بشه؟ آیا هرکسی لیاقت داره کار رسانه‌ای کنه؟ همین الان عده‌ای فکر می‌کنن که کار رسانه‌ای یک شغله، یک ذوقه، کار فوق برنامه برای فعالیت‌های فرهنگیه درحالیکه این همه‌ی معنا نیست.اگر یکم دیگه هم توجه کنید میبینین که رسانه امر به معروف و نهی از منکر رو هم در بر می‌گیره.مقوله‌ای که فکر نکنم اینجا بشه دربارش صحبت کرد.نیاز به یه بحث مخصوص داره.

و سخن آخرم ...

امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: "نصیحت کردن وظیفه مؤمن نه بلکه غریزه مؤمن است ".  انسان به صورت غریزی در باب نصیحت وارد می‌شود ولی بعضی ازمؤمنین هستند که هنوز غریزه‌ی رسانه‌ای‌شون بیدار نشده .همه باید به حقانیت دین اقرار کنند.برای نجات دین به یه نگاه حداقلی رسانه نیازه.خلاصه اینکه برای به قله رسیدن هم به رسانه نیاز داریم تا " لیظهره علی الدین کله ".

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۰۳
امید رحیمی

نظرات  (۳)

سلام امید جان

واقعا متن مفید و کوتاهی بود...

این جور متن ها به درد دانشجویان تشنه حقیقت میخوره!
این حرفم شعار نبود یعنی همه باید نوشته ها و گفته ها و عملهای خودشون رو در راه تبلیغ دین خرج کنند نه تضعیف دین

حتما سخنرانیشو با خودت بیار تبریز ازت بگیرم
خیلی هم نباید بی انصاف بود! شما راست میگید، تو این طرح کلاسای خوب هم داشتیم!

رسالت سنگینی رو دوشمونه، انشالله درست بتونیم به انجام برسونیمش.
با سلام
امیدوارم که از این روزای آخر ماه مبارک نهایت استفاده رو داشته باشین
چند وقتی است که بحث حجاب و پوشش لباس در جامعه رواج دارد. از آنجایی که در ویژه نامه خاتون در این باره بحث شده بود و بسیاری از آن انتقاد داشتند، این جانب به بررسی یکی از جنجالی ترین مصاحبه های این ویژه نامه ، یعنی مصاحبه ی آقای کلهر، انجام داده ام که امیدوارم در اندازه ی خودم توانسته باشم خدمتی به مردم مومن کنم
هرچند که کمی طولانی است و در دو پست جاسازی شده است اما فکر کنم ارزش داشته باشد که نیمه نگاهی به آن بیندازید باشد که برخی شبهات شما در این مطلب پاسخ داده شده باشد
در ضمن یادتان باشد که بهترین هدیه ، گفتن اشتباهات بنده است
یاعلی سیدعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی