صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

استیضاح یا براندازی؟

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۳۱ ب.ظ

سازمان تامین اجتماعی

چندی است که بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تمام هم و غم خود را بر روی شخصی بنام «مرتضوی» گذاشته و با قدرت هرچه تمام تر سعی در تخریب دولت و نظام-و نه مرتضوی- دارند. فکر کنم همگی به خوبی در گذر تاریخ به این تجربه دست یافته ایم که هیچ گاه هم صدایی رسانه های خارجی همچون بی بی سی فارسی و رسانه های داخلی نشانه خوبی برایمان نبوده. همگی می دانیم که هرجا دشمن از کارمان ابراز رضایت کرد یک جای کارمان می لنگد. همگی به خوبی دریافته ایم که نباید بهانه ای بدست بیگانگان و قدرت رسانه ای عظیمشان بدهیم.اما براستی چرا مجلس شورای اسلامی ما باید هر روز تیتری جدید و بهانه ای جدید بدست این رسانه ها بدهد؟

مگر استیضاح وزیر در این چند صباحی که از این دولت مانده چه تاثیری در روند سازمان تامیت اجتماعی می گذارد؟ آیا قرار است فردی دیگر کار بزرگی در این سازمان انجام دهد که مد نظر مجلس محترم است؟ یا آقای مرتضوی در این 10 ماه کاری انجام داده که این سازمان با خطری جدی مواجه است؟

شایدمن و شما پاسخی قانع کننده برای  سوال اول نداشته باشیم، اما برای سوال دوم  می توان تا حدودی نظر داد. اگر نگوییم مدیریت حدود یک ساله آقای مرتضوی در این سازمان بهترین نبوده، این را هم نمی توان گفت که کار ایشان بد بوده. نمی دانم پس این بازی های سیاسی برای چیست؟

نمی خواهم نظرم را بگویم که آیا این کار دولت(صدور حکم برای مرتضوی) قانونی است یا خلاف قانون، در جایی که بسیاری از قانون شناسان و اساتید حقوق بین یکدیگر اختلاف نظر دارند و هر کدام چیزی می گویند. من شجاعت رئیس مجلس را ندارم که با وجود بیان قانونی بودن این اقدام توسط رئیس  کمیسیون اجتماعی مجلس(+) باز هم بر سر مواضع سیاسی-و نه حقوقی خود- اصرار کنم و از تریبون ریاست مجلس برای اعلام نظر شخصی ام استفاده کنم و باز این جمله را به مردم تلقین کنم که این دولت کارهایش بر خلاف قانون است.

یادمان نرود نامه ای را که مقام معظم رهبری در اواخر دولت خاتمی در 5 بهمن 83 را که ایشان در آن به مجلس تذکر دادند که « به جنابعالی و همه نمایندگان عزیز عرض کنم که در شرایط کنونی که ماه های آخر ماموریت خطیر دولت در حال سپری شدن است استیضاح وزیران هیچ سوری برای کشور و دستگاه های مسیول ندارد و متقابلا زیان های محتمل آن بسیار و خطرات آن هشدار دهنده است. البته مجلس موظف است که از همه ابزار هی نظارتی خود استفاده کند.» آیا این مجلسیانی که از طراحان اصلی و اصرار کنندگان براین استیضاح دارند از آن نامه بی خبرند؟ اینان که اکثرا در آن مجلس هم بودند و همیشه پای ثابت مجلس هستند!

اگر یادشان رفته اکنون یادشان بیاید و دست از لجاجت های سیاسی خود بردارند تا به مواردی از قبیل تخریب دولت و سوءاستفاده از تریبون مجلس و ...  متهم نشوند. اگر هم یادشان است و الان خود را به فراموشی زده اند که من ترجیح می دهم چیزی نگویم و آنها را به خودشان و خدایشان وا گذارم.

بعد نوشت:

1.بنده خود می دانم که مواردی که در بالا ذکر شد مربوط به تمامی نمایندگان مجلس نبوده و بسیاری در همین مجلس مخالف این اعمال هستند، اما گاهی لابی ها و نفوذها و رانت ها باعث می شود که نظر عده ای خاص، نظر مجلس بیان شود. من نیز صدای مجلس را گفتم.

2.در این نوشته هرگز از اشتباهات دولت چشم پوشی نکردم.دولت هم اشتباهاتی داشته اما آب به آسیاب دشمن نریخته. اما جای بیان این اشتباهات را اینجا ندانستم که انحراف از اشتباه بزرگتر، خود نوعی انحراف است.

3.خطاب به برخی از دوستان: آری دولت هم می توانست کارهایی انجام دهد و به برخی از مجلسیان باج دهد و این حرف و حدیث ها نباشد، اما  بدانید و آگاه باشید این دولت از آن دولت ها نیست!

4.باوجود کوتاه آمدن برخی نمایندگان اصلاح طلب مانند مسعود پزشکیان که بیان کرد این استیضاح دیگر موضوعیت ندارد، اصرار اصولگرانمایانی بر این استیضاح قابل توجه است.

5.به هیچ وجه قصد تخریب مجلس و یا تاکید بر اختلاف میان مجلس و دولت ندارم.

نظرات  (۱۱)

۲۹ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۳۷ هادی نیاکی
سلام به دوستان عزیز خودم
موضوع بحث راجع به استیضاح بود یا جاد؟؟
پاسخ:
سلام 
هردوش
چون 100 آید 90 هم پیش روست ....
۲۱ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۴۳ محمدامین خلیل زاده
امید دستت درد نکنه جوابشونو میدی اما این قرق رسانه ای حاکم اذهان رو به شدتت بدبین کرده دل ها رو نسبت به حقیقت مثل سنگ سخت کرده اینا تو کتشون نمیره هرکاری ام بکنید
چون هجوم شبهات بی پاسخ که انبوه رسانه های ضد دولت ایجاد کردند روی ذهنشون تاثیر گذاشته
گویا سرنشوشت مختار هم باید برای احمدی نژاد رقم بخوره
دوست ندارم اون روزو ببینم که سر حزب الهی هایی که مثل سلیمان صرد خزائی ویا اونایی که حاضر به مقاومت با مختار نشدند رو ببینم
برای همین با وجود همه طعنه ها و برخوردها توی راه دفاع از ارمان های ولایی که احمدی نژاد پرچمدارش هست می ایستم
و اما امید دارم
چرا که خداوند فرموده
بندگان صالح من وازثان زمین هستند
پاسخ:
تموم مصیبت های ما هم از همین جنجالهای رسانه ای هست که افراد هرچی رو که توی این رسانه ها می بینن  رو فکر میکنن همه واقعیته و چشم بسته باور میکنن
بعضی ها عادت کردن بدون اثبات همه چیز رو بپذیرن

پس باید گفت تقبل الله،قبول باشه انتخاباتتون!

کاملا مبرا از اشتباه نمیدونمش ولی مثل اونایی که گفتید هم نشدم!  (این نظر شخصیه نه صدور حکم!)


پاسخ:
اینو هر کسی میتونه بگه
معصوم نیست که یدون اشتباه باشه
ولی درصدش مهمه
به نظر شما سهم احمدی نژاد چقدر بود؟؟؟؟؟
ما همون موقع هم اون کارا قبول نداشتیم! نتیجه اش رو هم دیدیم...
"گذشت زمان" بهمون چیزای دیگه ای رو هم نشون داد! تکرار اشتباه خیلی بدتره و نادیده گرفتنش سخت تر. یادم نمیاد از اون کارا حمایت کرده باشیم که نظر الآنمون تناقض بزرگ حساب شه!!

اینجور موارد واقعا جای تاسف داره......
پاسخ:
نکنه شمام شدید مثل بقیه اصلاح طلبا که حوادث 88 رو انداختن گردن احمدی نژاد ؟؟؟؟؟؟
اگر اینطور باشه که ...
یاد مناظره خباز و زاکانی توی صدا و سیما افتادم که مثلا بین یه اصلاح طلب و یه اصولگرا بود!
هر دو خنجر کشیده بودن و با تمام قوا به دولت فحش می دادن و همه کارا رو مینداختن گردن احمدی نژاد

این کارای دولت دقیقا مثل همون کارای چند سال قبله ها،مثل مناظره ها،نکنه اون موقع دوستان جو گیر شدن و فوقع ما وقع شد؟؟؟شاید هم الان جوگیر شدن!!!!تناقض تا این حد!!!!!!!!!!!

و یه مورد دیگه؛ مملکت قانون داره و مبارزه با فساد هم راه و روش خاص خودش.
پاسخ:
اره
مملکت قانون داره
حتما احمدی نژاد هم باید میبرد فیلمو میداد به قوه قضاییه تا با فاضل برخورد بشه
بهترین کار مبارزه با این مفسدین نشون دادنش به نماینده های مجلس بود
البته فقط نماینده ها باید میدیدن و نه مردم
رسانه ای شدنش تو این مرحله درست نبود
قصد رییس جمهور هم همین بود
تا هم با فساد مبارزه بشه و هم اونایی که طراح اصلی این استیضاح بودن مشخص بشن کیا هستن
شما اگر راه بهتری سراغ دارید بگید؟
 درضمن
حالا جرم فاضل با مدرک ثابت شده
مثل جرم خیلی های دیگه
ببینیم کی با اینا برخورد میشه

اول اینکه از لحنم درست برداشت کردید؛ چون من احمدی نژاد 88 به بعد(مخصوصا اخیرا) رو مثل احمدی‌نژاد 84 تا 88 نمی‌دونم. ( این نظر شخص خودمه و از کسی هزینه نمی‌کنم!)

ثانیا هزینه از رهبری یعنی فرد فقط بعضی حرفای رهبر که به نفع خودش و عقایدش هست رو بشنوه و هی تکرارش کنه و بقیه رو نادیده بگیره. من هم نه دشمنِ خونی این دولتم نه طرفدار دو آتیشه‌ای که جز خوبیش نبینم! اگر هم از بیان اخیر رهبری صحبتی به میون آوردم، به خاطر نامه‌ی چند سال پیش رهبر بود که شما بهش اشاره کرده بودید.

ثالثا من این حزب‌بازیا و بازی‌های سیاسی رو صرفا مخصوص دولت بیان نکردم!

و اینکه موافق ادامه‌ی بحث در این مورد نیستم، چون دقیقا خواسته‌ی دشمن هم همینه که امثال من و شمایی که "نقطه‌ی مقابل" هم نبودیم و نیستیم، این‌طور گرفتار این مباحث بشیم و کارای اصلی رو زمین بمونه... (این حرف رو هم به پای هر چی خواستید بنویسید!)

پاینده باشید.

 

پاسخ:

اینی که میگید یکی مثل احمدی نژاد این همه تغییر کرده هم حرف خنده دار و البته خطرناکیه
تغییر اینطوری مصداق نفاقه
و بازم حرف دشمن
پس مراقب حرف زدنتون باشید که تغییر شرایط رو به پای تغییر افراد ننویسید
درضمن
اگر فکر میکنید این بحث ها درست نیست چرا به اونایی که هر روز یه بیانیه ضد دولت صادر میکنن و هر روز یه تیتر علیه دولت و برای تخریب دولت میزنن هیچ اعتراضی نمیکنین؟
یه نگاه به همین سایتایی که لینکشون کردید بندازیدو همین آی پرس که مثلا مال جامعه اسلامی خودتونه!!!!
ولی نوش پر شده از دروغ و تحریف و تخریب و یه سری اراجیف دیگه
این کار اینا اگر درسته که حرفی نیست دیگه
چیزی نمیگم
فقط میتونم به نظرتون احترام بذارم و امیدوار باشم حقایقو بهتر ببینید

سلام

خیلی وقته رسانه های داخلی با خارجی هم صدا شدن یا بهتره بگم اصلا صداشون از اونا هم قوی تر شده یا شاید بهتره بگم اینا به اونا صدا میدن،و متاسفانه یه عده بخاطر اسامی بزرگ !!!! (راستی این بت سازی نیست؟؟؟؟؟) نمی تونن حقیقت رو ببینن.

یه چیزی داشتیم به اسم شرک خفی یادتونه؟؟؟ الان بعضیا به اون گرفتار شدن،به ظاهر میگن هاشمی اخه بده جیزه اما حرفهاشونو که دقیق نگاه کنید چیزی نیست جز تکرار حرفهای هاشمی و جیره خوارانش.

در ضمن مبارزه با فساد در هر موقعی واجبه،چه اوایل دولت باشه چه اواخرش،نکنه دوستان انتظار دارن که دولت همه کاراشو تعطیل کنه و بره بشینه یه گوشه و بگه چون اواخر کارمه پس بیخیال؟؟؟

مثل بیانیه جادیا میشه که گفتن هدفمندی رو بیخیال بشین و بیشتر از این مردم رو اذیت نکنین،و دیدیم نظر رهبر رو....

راستی اونایی که میترسن شاید دکتر در آینده شبیه بنی صدر بشه برن بگردن ببینن دارن حرفای چه کسیو تکرار میکنن.

یا علی

پاسخ:
الان فشار داخل خیلی بیشتر از خارجه
اونم بخاطر ماهاست که نمیدونیم نباید آب به اسیاب دشمن ریخت
مقایسه احمدی نژاد با بنی صدر حرفیه که بجز منافقین از زبون کسی بیرون نمیاد
همونطوری که هاشمی و رسانه های خارجی والبته رسانه های خیلی از همین مجلسی ها دارن تکرارش میکنن
چشمها رو باید بیشتر باز کرد

منظور من بیشتر بعضی مواردی بود که تو "بعد نوشت" بیان کردید. اینکه این دولت آب تو آسیاب دشمن نمیریزه، اینکه اختلاف بین مجلس و دولت قابل اغماضه....

این کارایی که داره صورت میگیره بیشتر از اینکه به بازی سیاسی شباهت داشته باشه، بچه بازیه!
هم مجلسی ها نامه ای که رهبری چند سال پیش برای تذکر به مجلسی ها دادن رو نادیده گرفتن، هم دولتی ها حرفی که رهبری چند ماه پیش زده بودن رو! تو این ماه های نزدیک به انتخابات و سال های آخر فعالیت دولت، این عزل و نصب ها، احضارها، حاشیه درست کردن ها و... جز خراب کاری نتیجه ای نداره. بازی سیاسی به چه قیمتی؟! به هم ریختن کشور؟ زیر پا گذاشتن خواسته ی رهبر؟ فشار به مردم؟ کمک به دشمن؟ شایدم مبارزه با فساد!!!

اگه مجلس اشتباه کرد، اشتباه دولت هم کم از اون نداشت. نه میشه اسم کاری که مجلس کرد رو دلسوزی گذاشت، نه اسم کاری که دولت کرد رو جسارت!  

پاسخ:
دولت آب به آسیاب دشمن ریخته؟
یا اونایی که با بی بصیرتیشون هر لقبی به این دولت دادن؟
همین بچه حزب اللهی هایی مثل خود شماها(جامعه اسلامی) که دولت رو تنها گذاشتید و هم صدا با بقیه دولت رو به باد انتقاد و در بسیاری از موارد تخریب گرفتید
حالا نمیدونم شما کدوم کارو میگید بچه بازی، نمیدونم چقدر اطلاعات دارید راجع به این قضایا که به این راحتی قضاوت می کنید، اما من مثل شما نیستم
ترجیح میدم وقتی حقایق بطور کامل روشن ش قضاوت قطعی کنم و بگم این کارا بچه بازی بوده
در ضمن
خوبه خودتون میگید نزدیک انتخابات
برید یه سری به اخبار بزنید
همینایی که فکر میکنید حق میگن، روزی نبوده که توی سایتها و روزنامه هاشون(که داره شبیه روزنامه های زنجیره ای میشه) نگفته باشن:دولت حق معرفی کاندیدا نداره!
به نظرتون این بچه بازی نیست
اینکه مهدوی کنی بیاد بگه:"دولت نباید فکر کنه کاندیدایش توی انتخخابات رای میاره" مفهومش چیه به نظرتون؟
اگر یکم دقت کنید می بینید ریشه تمام این عزل و نصب ها و حاشیه هایی که برای دولت درست میشه یه عده خاصی هستن. همینایی که توی مجلس این افتضاحات رو ببار آوردن و البته خیلی های دیگه و به یاد داشته باشید که این دولت هیچ وقت جلوی این جماعت که نون رو به نرخ روز میخورن کم نیاورده و نخواهد آورد.هروقت بخوان دست به تخریب دولت بزنن و سنگ بندازن جلوی پاش جلوشون می ایسته و به حرف های پشت سرش اهمیتی نمیده، چون وظیفش واسش مهم تره.
حالا شما هرطوری که میخواین فکر کنید. هر تهمتی هم که دوست دارید به این دولت بزنید. بگید فشار مردم بخاطر دولته، بگید به دشمن کمک میکنه، بگید خواسته های رهبری رو زیر پا میذاره و مسخرش کنید و بگید که با فساد مبارزه نمیکنه
خودتون باید اون دنیا جواب بدید. هرکسی رو توی قبر خودش میذارن.من فقط میدونم دولتی که انقلابی ترین دولت بوده و ارزش های انقلاب رو دوباره زنده کرده نمیتونه اینطوری که شما میگید باشه
اینقدر هم برای نظرات شخصیتون(که به نظر من ناشی از اطلاعات کمه و نه قصد و غرضی) از رهبری مایه نذارید.تموم این تخریب هایی که صورت میگیره رو همین جماعت به اسم رهبری دارن مینویسن.حتی همین اسیضاحشونو. و البته بی بی سی و ... هم همه چی رو همینطوری میگه.اول و آخر رهبری
پس اینقدر آب به آسیاب دشمن نریزید. همینقدر بدونید که هروقت رسانه های داخلی با رسانه های ضد انقلاب و خارجی همصدا شدن قطعا یه مشکلی وجود داره و یه جای کارمون می لنگه.
ای کاش هنوزم همینطور بود...
پاسخ:
اتفاقا اتفاقات بعد از اون دقیقا تاییدی بر همین بود و هنوزم همینطوره
لحنتون مثل کساییه که احمدی نژاد 88 به بعد رو دیگه اون احمدی نژاد 84 تا 88 نمیدونن ...
ای کاش اینطور نبود ...


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی