صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

دومین کاروان آزادی در راه غزه

سه شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۰، ۰۲:۳۵ ب.ظ

فعالان بین‌المللی قصد دارند هم‎زمان با سالگرد حمله مرگ‎بار تل آویو به کشتی ماوی مرمره، کاروان کمک‌رسانی دیگری را به نوار غزه اعزام کنند.
این کاروان کمک‌رسانی که توسط مانوئل تاپیال و لورا آروا فعالان اسپانیایی، سازمان‌دهی شده است از سواحل اسپانیا راه می‌افتد و در بهار سال جاری به نوار غزه خواهد رسید.

در جریان تهاجم سربازان اسرائیلی به کاروان کمک‌رسانی به غزه در ۳۱ ماه مه سال گذشته میلادی (۱۰ خرداد) ۹ تن از فعالان مدافع حقوق بشر اهل ترکیه کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند.

این کاروان کمک‌رسانی متشکل از ۶ کشتی و با حمایت کشور ترکیه برای شکستن محاصره ۴ ساله نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل، عازم این منطقه شده بود.

تاپیال در این زمینه گفت: «۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه با کمک‌های بین‌المللی روزگار خود را می‌گذرانند. محاصره ۴ ساله منجر به ورشکستگی ۹۰ درصد از دادوستدهای کوچک محلی شده است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «ما همچنان به این شرایط غیرقانونی اعتراض داریم و این بار با فعالان بیشتری برای پایان دادن به آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم. همچنین تعداد کشتی‌ها و کمک‌های ارسال‌شده در این کاروان از کاروان‌های قبلی بیشتر است.»

بر اساس این گزارش؛ اسپانیا همچنین میزبان نشستی با حضور فعالان حقوق بشر بوده که قرار است در این کاروان حضور داشته باشند.

همچنین دو کشتی اسپانیایی نیز در این کاروان حضور خواهند داشت. هرکدام از این کشتی‌ها ۲۰۰ تن کمک‌های امدادی را به مقصد نوار غزه حمل می‌کنند. افزون بر این ۲۰۰ فعال حقوق بشر نیز از کشورهای کانادا، مالزی، سوئیس، ایتالیا و الجزایر در این کشتی‌ها حضور خواهند داشت.

منبع: پرس تی وی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۰۷
امید رحیمی

نظرات  (۱)

۰۸ تیر ۹۰ ، ۱۳:۰۰ هادی نیاکی
به امید رهایی فلسطینیان و همه مستضعفین جهان از جور ظالمان و مستکبران

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی