صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

صنعت خودروسازی

شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۰، ۰۷:۱۱ ب.ظ


((آمار نشان می‌دهد در دو ماه نخست امسال بیش از 95 درصد بازار خودروهای سواری کشور در اختیار تنها چهار برند پراید، پژو، تندر 90 و سمند بوده است.
به گزارش ایسنا، در این مدت پراید با تولید 86 هزار و 567 دستگاه بیشترین سهم را از بازار خودروهای سواری کشور به خود اختصاص داد. سهم پراید از بازار داخلی در دو ماهه‌ی امسال به حدود 44.7 درصد رسید.
بعد از پراید این پژو بود که با تولید 67 هزار و 752 دستگاه معادل 35 درصد از بازار خودروهای سواری کشور را به خود اختصاص داد. اگرچه سهم پژو امسال نسبت به سال قبل حدود 2.2 درصد کاهش یافته است
در رده‌ سوم نیز برند داخلی سمند قرار گرفت که سهمی معادل 10.8 درصد از بازار خودروهای سواری کشور را کسب کرد. تولید سمند در مدت زمان یادشده به 21 هزار و 10 دستگاه رسید. سهم سمند در بازار امسال نسبت به سال قبل دو درصد افزایش یافته است
تندر90 نیز سهمی 4.9 درصدی از بازار خودروهای سواری کشور در دو ماهه‌ی نخست امسال داشت. تولید تندر در دو ماه نخست امسال به 9 هزار و 432 دستگاه رسید.))

به نظر من این یه فاجعه‌ی بزرگه.کدوم یکی از این ماشین‌ها که پرفروش‌ترین‌ها شدن، حداقل استانداردهای جهانی رو دارن؟(مخصوصا پراید) تا کی صنعت خودروسازی ما باید تو این سطح بمونه؟ چرا دولت اینقدر از سایپا و ایران‌خودرو حمایت می‌کنه؟

به نظرتون کشور ما توانایی ساختن یه خودرو دارای حداقل استانداردها نیست؟ تو یه مجله ماشین خوندم که امکاناتی که ایران‌خودرو داره کم از تجهیزات بزرگترین شرکت‌های دنیا مثل بنز و بی ام دابلیو و ... نداره.از نظر علمی هم کشور ما دارای بهترین مهندسین و طراحان خودرو می‌باشد یا حداقل در یک بازه‌ی زمانی چند ساله میتونه بدست بیاره.پس دلیل اینکه صنعت خودروی ما تو این سطحه چیه؟ شک نکنین ایرانی که تونسته به خیلی از تکنولوژی‌های انحصاری دنیا دست پیدا کن،‌حتما از پس ساختن یه اتومبیل امن و استاندارد  بر میاد.البته بعضی از سؤالایی رو که بالا نوشتم آقای امیرخانی تو کتاب نفحات نفت جواب داده ولی یه سؤال بزرگتر هست که جواب دادنش کار ماهاست.ما مردم ایران.سوال اینه که با وجود این سطح بسیار پایین کیفیت ، قیمت بالا و امنیت پایین چرا مردم ما باز هم با ذوق و شوق فراوان واسه خرید این خودروها تو نوبت میرن و هیچ شکایتی هم نمیکنن؟ به نظرمن که بر میگرده به همون تفکر جهادی که تو مردم وجود نداره.

نظر شما چیه ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۱۸
امید رحیمی

نظرات  (۲)

ما باید از این سوالا بگذریم باید بپرسیم چه نیازی به داشتن این کارخونه داریم باید بپرسیم راه دیگه برای رفتن از جایی به جای دیگر نیست؟
آخه مردم مجبورن.چیکار می تونن بکنن؟
موقعی که شما یک نیازی داری سعی داری اون رو هر طوری هست رفع کنی البته با توجه به تواناییت.
وقتی به گزارش آفتاب خط فقر کارگران در پایتخت یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان اعلام میشه نتیجه می گیریم که چقدر وضعیت خرابه.
حالا چقدر راحت میشه سوء استفاده کرد و یه جنس بنجل رو به دلیل قدرت خرید کم مردم به اونها قالب کرد.
مردم هم نمیتونن حرفی بزنن.چند وقت پیش یه گزارش از کلاهبرداری نمایندگی رسمی ایرانخودرو پخش شد ولی چه فایده؟
تا زمانی که صنعت خودرو سازی در انحصار دولت باشه همین آشه و همین کاسه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی