صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

اندکی صبر سحر نزدیک است

صبح امید

شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است. پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیکار با هم جمع شود ...
که کار عشق، یاران، لاجرم کربلایی است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

همین دیشب بود که یکی از بچه ها یه کارت ویزیت که از یه نفر بعنوان تبلیغات یا همون advertisement  خودمون گرفته بود رو بهم نشون داد. اولش خیلی واسم عادی بود، ولی بعد که کلی دنبال اسم این کتاب فروشی و آدرس اون گشتم به عمق فاجعه پی بردم. خودتون هم که خوب می دونید از این جور سوژه ها نمیشه گذشت !

البته باید بگم که شماره تلفن روی کارت رو از روش برداشتم. 

قضاوت با خودتون ...

همون دوستم که اول پست بهش اشاره کردم یه جایزه بزرگ واسه کسی تعیین کرده که بتونه یه کتاب از این کتابفروشی بخره!

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۰ ، ۲۰:۰۲
امید رحیمی

همین دیروز بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خودشو در مورد فعالیت های هسته ای ایران منتشر کرد. بر طبق این گزارش برخی از فعالیت های هسته ای ایران دارای هر دو استفاده ی نظامی و غیر نظامی بوده و برخی نیز فقط در موارد نظامی و ساخت بمب های هسته ای کاربرد دارند.

آمانو سرویس های اطلاعاتی ۱۰ کشور عضو این آژانس و تصاویر ماهواره ای گرفته شده از تأسیسات اتمی ایران رو از منابع این ادعای آژانس مبنی بر نظامی بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی بیان کرد.اما واکنش کشورهای مختلف در خصوص این گزارش جالب بود.

نماینده ایران بیان کرد که آژانس حیثیت خودشو(که به نظر من نداشته) با انتشار همچین گزارشی که بر هیچ پایه و اساسی استوار نیست بر باد داده و هیچ کدام از اتهاماتی که به ایران زده شده به هیچ وجه معقول نمی باشند.

روسیه به محض انتشار این گزارش، آن را بی اساس شمرد( لازم به ذکر است که آژانس یک دانشمند هسته ای روس رو ،که اسمشو فراموش کردم، به کمک به ایران برای ساخت سلاح اتمی متهم کرده بود و دولت روسیه را در قبال آن مسئول میدانست که اندکی بعد از انتشار گزارش با تکذیب شدید آن دانشمند و مقامات روسی مواجه شد) و مخالفت صریح خود را ابتدا با پیشنهاد خنده دار برخی برای حمله نظامی به ایران و سپس نسبت به اعمال تحریم های جدید در مورد ایران بیان کرد. چین هم موضعی مشابه روسیه در قبال این گزارش داشت.

موضع آمریکا و انگلستان و فرانسه هم که از چند روز قبل مشخص شده بود. قبل از انتشار گزارش آژانس روزنامه ی گاردین رسما اعلام کرده بود که نیروهای نظامی بریتانیا در حال آماده سازی برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران هستند. پس از انتشار آن هم سران این کشورها دوباره دشمنی خود را با جمهوری اسلامی نشان داده و باز هم بر حمله نظامی و اعمال تحریم های جدید به خصوص بر نظام بانکی ایران و جلوگیری از صادرات نفت ایران،تأکید کردند اما خودشان هم بهتر از هر کس دیگری می دانند که جمهوری اسلامی بیدی نیست که به این بادها بلرزد و هرگز نخواهند توانست از ایران عراقی و افغانستانی دیگر بسازند. البته فرانسه در ابتدا با حمله نظامی به ایران مخالف بود اما اندکی بعد همرنگ دیگر دشمنان جمهوری اسلامی شد.

جالب تر از همه بازتاب این خبر در رسانه های ضد ایرانی بود. حتی این رسانه ها هم حمله نظامی به ایران رو بحرانی بزرگ برای کشورهای منطقه می دانستند. از یک مانع بزرگ بنام نفت صحبت میکردند. آنها از توقف صادرات روزانه ۲.۶ میلیون بشکه نفت ایران نمی هراسیدند بلکه از ۱۵ میلون بشکه نفتی که هر روز از تنگه هرمز میگذرد می ترسیدند. البته نکته قابل توجه جنگ رسانه ای بود که به محض انتشار گزارش برپا شد. شبکه بی بی سی فارسی که انگار ویژه برنامه فعالیت های هسته ای ایران رو پخش میکرد و میکنه. شبکه صدای آمریکا هم که حتی از زمان پخش پیام های بازرگانی زده بود و به بیان اخبار و تحلیل اوضاع ایران می پرداخت. اتاق اخبار شبکه من و تو هم که به طور کامل از اوضاع وخیم!!!! ایران سخن میگفت. اما جالب اینجاست که رسانه های داخلی(صدا و سیما) به جز اشاره ای کوچک در اخبار و در حد چند ثانیه در صدد مقابله با این جنگ رسانه ای بر آمدند. رسانه های خارجی آسمان و ریسمان می بافتند و همه چیز را به هم ربط می دادند و از بحران اقتصادی! و شورش های اجتماعی! و تورم بالای ۵۰ درصد! در ایران سخن می گفتند و رسانه های داخل حتی پاسخ های قاطع رهبر معظم انقلاب به دشمنان را هم به زور پخش کردند. آیا بهتر نبود که به کمک کارشناسان در رسانه های داخلی به مقابله با این جوسازی ها و بازی های رسانه ای پرداخته میشد؟

رهبر معظم انقلاب هم امروز پاسخی قاطع به دشمنی های آمریکا و انگلستان و تهدیدات نظامی آنها داد که باعث دلگرمی مردم ایران و هراس بیش از پیش دشمنان جمهوری اسلامی شد. ایشان پس از بیان اینکه مردم ایران هیچ نیازی به سلاح اتمی برای مقابله با دشمنان ندارد، به دشمنان جمهوری اسلامی و مردم ایران هشدار دادند که در صورت هرگونه تعرض و تجاوز به خاک ایران، از درون متلاشی خواهند شد.

و همه هم خوب یادشان است که در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام بدون سلاح های اتمی و شیمیایی و با حداقل امکانات نظامی در مقابل تمامی دشمنان پیروز شدند و همه هم خوب می دانند متلاشی شدن از درون یعنی چه ...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۵
امید رحیمی
قبل از هر چیز باید از تمامی دوستان بخاطر این غیبت نسبتا طولانی عذر خواهی کنم. فقط می تونم بگم که سرم حسابی شلوغ بود و البته می دونم که اینا همش بهونست.خلاصه اینکه دوباره در خدمت دوستان هستم.

و اما امروز ...

بدون مقدمه شروع می کنم. لطفا به ادامه مطلب برید.


۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۰ ، ۲۲:۲۹
امید رحیمی